stichting prisma groep

Biculturele LHBTQI+ (waaronder ook vluchtelingen en mensen met allerlei verschillende religieuze overtuigingen) hebben een extra kwetsbare positie in de maatschappij. Biculturele lesbiennes, homoseksuelen, biseksuelen, transgenders, queers en intersekse mensen (LHBTQI+) hebben te maken met vele uitdagingen/problemen zoals: xenofobie, homofobie, transfobie, seksisme, islamofobie, uitsluiting, discriminatie, geweld, geïnternaliseerde homofobie en alle hieraan gerelateerde (psychosociale en sociale) problemen.

De samenleving is meestal niet ingericht en niet veilig genoeg voor biculturele LHBTQI+. Vele professionals zijn niet sensitief op het gebied van LHBTQI+, culturele diversiteit, religie en nog minder als het gaat om de combinatie van deze drie factoren. Stichting Prisma groep is er voor deze mensen. Het is voor biculturele LHBTQI+ namelijk ook erg goed om te beseffen dat zij superdivers zijn en dat zij er niet alleen voor staan. De stichting Prisma groep heeft verschillende projecten die hen daarbij ondersteunen.